Monday, February 14, 2011

..: Bile Saye Jumpe Camera :..















Di suatu ptg tu... bile aku da dpt install E-cam kt laptop customer aku (chewahhh.. customer eh), mulela aku godek² ke dalam.. skali terjumpe la application neh. Mule² satu je test, pastu da x sedar spi byk neh da aku snap gamba... x ckp dgn tu, aku ajak plak opismate aku yg giler neh. Die, klu mule² ajak.... malu² x nk nye.. klu da dpt, cam lappy tu die punyer la kan *da tau sgt da peil die*.
Berbalik pade cite camera plak.. Aku sememang²nye x bley larik dr camera. Sape² yg bwk camera mesti makan hati je nk layan kerenah aku neh.. Kesian korang kan. Nak buat mcm mane. Aku mmg x dpt dipisahkan dr camera la.. Tp aku rase, aku tadela seteruk golongan² yg sawan camera kan..
Dulu kan, aku slalu kuar dgn "kwn aku" nie... Kebetulan la die br gak beli hp baru ms tu.. Kalau x salah aku, ms tu die br pki tipun kot..kui..kui...kui.. ketinggalan zaman punye olang ;p Kene plak pki phone yg ade camera.. Mase mule² kenal die, aku pun cam malu² kerbau gak bile die amek gamba aku waktu tu... Tapi, bile die da brani ajak aku kuar kan...bermule saat tu la, aku sgt menggilai gamba² ku sendiri. Pantang jumpe "nk tipun"...mintak dgn muke slumber plak tu :)
Pas amek gamba, pakse lak org tu copy kt pc..kui..kui..kui..naseb ko la dpt kwn camni kan....
To be continued .....=)
Begitula kesahnye... lepas tu, saye da mule berjinak² membeli talipon yg ade camera. Nokia 6230.. Rege talipon tu ms tu RM1200.. Tapi sy dapat agak murah sket la pade rege tu.. Skang, klu nk g trade in da xde nilai gamaknye.. Baek simpan sajo kan ;p
Lepas da bosan amek gamba pki phone, aku beli camera digital plak.. Olympus FE-280
dgn rege 8 rat..hehhe.. ms dolu² duit simpanan byk je kan..
Sekarang simpan impian nk beli Nikon D3000 plak... huyooo. Satu hari tu, nyaris² mcm nk beli kan.. Nasib baik la sifat waras dtg ... klu x, hbsla duit simpanan itu....
Sekian, wassalam (",)

No comments:

Post a Comment