Friday, February 11, 2011

..: Homemade Mushroom Soup :..

Ce citer..ce citer..ce citer =)

Al-kisahnye malam tadi, aku mcm kelaparan...
mase tu da nk dekat kol 1 klu x salah
eh..x..x...... half an hour camtu b4 1 am,
sesambil menuntun Independent Day kt Astro Ria
tibe² aku terpandang kt meje makan, "eh, rooti tu elok lg ke x?..
nanti da simpan lelame kerasss pulakkk".

Sekali Miera amek roti tu sambil buat gaye main kriket eh.... ye ke x? (roti ni yg dah dipotong, roti sebenarnye panjang). kene xplain, kang kowang saket pale lak duk pk camne roti neh leh wat men kriket lak kan... (",)

Then, die ckp "nak buat soup x?"... dalam duk pk² tu...tibe² aku bgn msk dapur, amek bawang puteh, pastu cincang² bg haluih..Miera pun menyusul dan mengeluarkan peralatan & bahan² utk memulakan operasi kami di malam itew ;p

Lupe pulak nk snap gamba bebahan tu... mintak maap la yerk (^.^)
Kacau punye kacau sampai nek lenguh tangan aku.. "eh, mcm cair la plak kan??.. tapela kite letak perise dulu....yum..yum".
Tibe², Miera bukak kabinet dapur (mcm kabinet kek opis aku ni ha) sambil keluarkan 1 sudu tepung gandum lagik dan bancuh dgn air ... "eh, bley ke tambah mcm tu??" ..

Miera: "tah, ri tu tgk Ash tbh cani klu npk cam cair" .... "ok"

Sesudah duk kacau lbh kurang 15 menet gitew, da npk mcm sesedap rase jew.. dgn ini siapla soup kami tanpa bantuan Chef Ashrin (die yg aja kami neh)...

Shedapppppp neh....


Then, serve & ready 2 eat lor ;)

Footnote> Ini adalah percubaan pertama aku buat soup ni tanpa Chef Ashrin. Percubaan kedua Cik Miera =)

Sekian, Secret Recipe kami (,")

No comments:

Post a Comment